Výlet do prírody môže intelektuálne veľa dať dieťaťu. Aktívna, živá a zaujímavá aktivita na čerstvom vzduchu je teraz oveľa užitočnejšia ako sedenie a hranie sa doma. V lete je potrebné študovať prírodu! Dotknite sa všetkého, čo rastie. Všimnite si a zapamätajte si všetko, čo sa plazí, beží, letí. Tieto poznatky získané osobne nemožno porovnávať s čítaním knihy a prezeraním obrázkov. Takže ste s dieťaťom v prírode. Čo treba hľadať na dosiahnutie maximálneho vývojového efektu? Témy a otázky, ktoré navrhujem, budú vhodné pre deti vo veku 2-3 rokov do nástupu do školy a vyberiete si sami zložitosť a hĺbku poskytovaných informácií.

podzim

Porozprávajte sa s vašim dieťaťom o rozdieloch medzi dedinským domom a bytovkou v meste. Dieťa môže tieto rozdiely nezávisle odhaliť alebo odpovedať na vaše otázky:

ježek

  1. Koľko poschodí je v dome a koľko je v meste? Aké zariadenie pomáha ľuďom v meste vyliezť do vyšších poschodí? Existuje výťah v obci? 
  2. Viete, prečo je v zime teplo v mestskom dome? A ako je vidiecky dom vyhrievaný v chlade? 
  3. V mestskom dome v každej izbe sú kohútiky s vodou – v kúpeľni a v kuchyni. Ako si umyješ ruky a ako sa ľudia umyjú v obci? Kde získate vodu? Ak je v dedine studňa, uistite sa, že Vám dieťa ukáže, ako to ľudia používajú.
  4. Nájdite viac rozdielov a bežných znakov v mestských a dedinských domoch. (Materiály exteriéru a interiéru, umiestnenie a dizajn dverí, okien, dekoračných prvkov). Hľadanie výrazných a bežných znakov rozvíja myslenie, pozornosť, pamäť a pozorovanie dieťaťa.

motýl
Domáce zvieratá sú  snáď najpozoruhodnejšia vec pre dieťa na dedine. Ak ich vaša babička, prababička, susedia alebo známy majú, vaše dieťa má len šťastie!  Povedzte deťom o tom, ako sa domáce zvieratá líšia od divokých zvierat. Domáce zvieratá prinášajú výhody človeku (diskutujte o to).

Rastliny.Tiež je užitočné naučiť sa ich rozpoznávať a rozlišovať. Ukážte a pomenujte všetky rastliny, s ktorými sa stretnete, povzbudzujte dieťa, aby zopakovalo ich mená.